Когато става дума за дизайн на кутии и ръкави за кутии ние спазваме следните 6 правила

Правило номер 1: Яснота на дизайна – какво има в кутията и коя е марката от един поглед

Следващия път, когато отидете в супермаркета, изберете произволен рафт и разгледайте продуктите на него. Погледнете към всеки един от тях и си задайте два много прости въпроса:

  1. Какъв е този продукт и за какво служи?
  2. Коя марка седи зад него?

Вие ще бъдете изумени колко трудно е да се намерят отговори на тези два основни въпроса в по-малко от 4 секунди. Това е максималното време, което потребителят ще посвети на всеки отделен продукт на рафта. Също така ще намерите продукти, които изглеждат страхотно на пръв поглед, но няма да знаете какво има в кутията. Можете да намерите например почистващи продукти в опаковки, подходящи за детски сокове и обратното.

Въпреки че някои категории продукти дават възможност за малко мистерия (например парфюми и други луксозни стоки), в повечето случай неясното съдържание на кутията и неговата марка водят до лоши продажби.

Правило номер 2: Честност на опаковката

Начинаещите в дизайна на опаковки, както клиенти, така и дизайнери, често се стремят да изобразят продукта по най-перфектния начин който можем да си представим.

Според нас, чрез идеализиране на продукта върху опаковката, опаковката става подвеждаща и в крайна сметка разочарова потребителя, което в дългосрочен план води до влошени продажби и недобър имидж на марката.

Потребителите нямат нищо против прости, евтини продукти, докато знаят какво точно купуват! Разбира се, ние всички очакваме лек фотошоп на снимките на продукта, но до момента, в който те са близки до този вътре в опаковката.

Правило номер 3: Автентичност

Оригиналност, характер и забележителност са в основата на големите марки и разбира се, на много дизайни на опаковки.

Лесно да се разбере защо – в магазина има стотици продукти и всички те се конкурират за вниманието на потребителите. Особено в днешно време, когато хората са изправени пред безброй марки, автентичноста е качество, трудно за постигане.

Правило номер 4: Да не забравяме за изгледа на рафта

Не бива да забравяме, че един продукт в повечето случай не стои сам на рафта. Изключително често, кутиите се подреждат по редове и колони. Създаденият ефект е добре да бъде анализиран предварително, още преди да са произведени опаковките. С тази цел ние често изпращаме на клиентите си визуализация на опаковката на продукта на рафт.

Правило номер 5: Лесно разширение на гамата на продукта

Когато се прави концепция за дизайн на опаковка за продукт е редно да се даде възможност за лесно въвеждане на нов продукт в същата гама (вариация на продукта)

Например, представете си, че създаваме дизайн за опаковки за нова марка ябълков сок. На опаковката поставяме снимка на ябълки, която изглежда наистина страхотно. Въпреки това, няколко месеца по-късно, клиентът реши да започне да произвежда сок с аромат на череша, под същото име и марка. Добрият дизайн на опаковката позволява лесно създаване варианти, без да губи своята визуална привлекателност.

Правило номер 6: Практичност на опаковката

Практичността се занимава с действителната форма, размер и функционалност на контейнера с продукта, а не само с неговият външен вид. Нека не забравяме, че  колкото по-практичен е един продукт, толкова повече продажби той получава в дългосрочен план. Например когато марката Heinz обръща бутилката с кетчуп с главата надолу, продажбите им скачат до небето.

Практичност обикновено е най-пренебрегваният аспект на дизайна на опаковките, тъй като клиентите и дизайнерите често избират изпитаните решения и пропускат възможността за иновации.

В заключение

Сериозният дизайн на кутии и опаковки е сложна и тежка задача, особено когато се търсят оригиналност и ефективността. Опаковката е последното послание, което потребителят вижда и последният шанс да го убеди да купи продукта. Затова не трябва да се подходжда с лека ръка и на всяка една опаковка трябва да бъде обърнато нужното внимание.

За дизайн на кутии и опаковки можете да се свържете с нас на e-mail design@vox.bg или мобилен телефон 08 9999 1224

Меню